کنده در کشتی (بخش اول)
کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : سه شنبه 16 آبان 1395 ا 15:9
نویسنده :علی آرمین
 

کُنده مهارتى است که کشتى‌گیر مجرى با گرفتن کمر، پاها، دست و پا و یا سر و گردن و پا، به روش‌هاى مختلف، در شرایط تهاجمى و یا در وضعیت تدافعی، همراه با تاباندن و پرتاب کردن حریف و یا با انجام عملیاتى دیگر، باعث مى‌شود که حریف به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به روى پل رود.

فنون کنده به روش‌هاى بسیار متنوعى اجراء مى‌شود که از آن جمله مى‌توان به روش‌هاى زیر اشاره کرد:

 - کندهٔ فتیله‌پیچ، کندهٔ یک چاک، کندهٔ عوج‌بند، کندهٔ فرنگی، کندهٔ حصیرمال، کندهٔ گردان، کندهٔ دست در مخالف، کندهٔ رو دست مقابل، کندهٔ سرانبون، کنده، یزدى‌بند، کندهٔ این خاک و آن خاک، کندهٔ حمال‌بند، کندهٔ گوسفندانداز، کندهٔ پنیرتپان، کندهٔ یکپا رو کار، کندهٔ سروته یکی، کندهٔ بارانداز، کندهٔ اشکل گربه، کندهٔ افلاک، کندهٔ نمدمال، کندهٔ مشک سقا، و غیره که هر کدام از این فنون کنده، خود نیز به روش‌هاى متفاوتى مانند؛ کمرکاری، در حالت نشسته، و با بلند کردن حریف و پرتاب آن و در روش‌هاى مختلف گرفتن قابل اجراء هستند.

کندهٔ فتیله‌پیچ (Ankle Lock)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى به گونه‌اى در پشت حریف مى‌نشیند که در یک سمت بدن او قرار دارد و با تکیه به کمر حریف و کشیدن مچ پاى دورِ او و فشار به‌طرف جلو و بالاتنهٔ او، سعى مى‌کند تا به این وسیله حریف را ولو کند. همزمان با ولو شدن حریف، مجرى پاى گرفته‌شدهٔ او را زیر بغل دست خود قرار داده، با همان دست که از بین پاهاى حریف مى‌برد، پاى دیگر حریف را از زیر گرفته، به‌طورى‌که پاهاى او را به‌صورت ضربدرى در اختیار دارد و سپس دست‌ها را به یکدیگر قلاب کرده، آنها را محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

مجرى در حالت، کندهٔ فیتیله‌پیچ از روى تشک بلند شده، حریف را به گونه‌اى مى‌تاباند تا او را به روى پل ببرد.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ) حریف به روى پل رفته، دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن فتیله‌پیچ ”کندهٔ فتیله‌پیچ“).

 

فن فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ)<br />
فن فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ)
به ادامه مطالب بروید
کندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده) (Olympic Lift)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت حریف قرار مى‌گیرد و بدون اینکه زانو بزند دست جلوئى خود را از بالاى کمر حریف به داخل پاهاى او برده، دست پشتى خود را از پشت در پاهاى او داخل مى‌کند و سپس هر دو دست را به‌هم قلاّب کرده و به این وسیله، فن کندهٔ یک‌چاک را محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

در حالت، کندهٔ یک‌چاک مجرى حریف را از روى تشک بلند کرده در حالى که پاى جلوئى خود را به زیر مرکز ثقل بدن او مى‌برد، او را با کششى قوى به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کُندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده) حریف مستقیم به روى پل مى‌رود و سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن کُندهٔ یک‌چاک ”در حالت ایستاده“).

 

آموزش تکنیک کنده در کشتی
فن کُندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده)

کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته) (Olympic Lift)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت او قرار گرفته، او را چنان کنترل مى‌کند که کاملاً بر او مسلط است. در این حالت، مجرى پاى جلوئى خود را که نزدیک بالاتنهٔ حریف قرار دارد به روى تشک زانو مى‌زند و پاى دیگر خود را که پشت حریف قرار دارد، ستون مى‌کند. در این شرایط، مجرى دست جلوئى خود را از بالاى کمر حریف به داخل پاهاى او برده، دست پشتى مجرى از پشت در حالى که مچ پاى حریف را مى‌گیرد و بالا مى‌کشد، پاى حریف را از مفصل زانو کاملاً در حالت تاشده قرار مى‌دهد، سپس، مجرى ساعد همان دست خود را که مچ پاى حریف را گرفته، در قسمت ساق پاى حریف قرار مى‌دهد و همان دست را از پشت به داخل پاهاى حریف مى‌برد و سرانجام دست‌هاى خود را به‌هم قلاّب مى‌کند و بدین‌وسیله، فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند را محکم مى‌گیرد.
- روش اجراء :

مجرى با گرفتن فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند، در حالى که به بالاتنه و کمر حریف به‌طرف جلو فشار وارد مى‌کند، ستون دست‌هاى حریف را خراب کرده، در همین لحظه، پائین‌تنهٔ او را به روى سینهٔ خود مى‌کشد و حریف را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که به روى پل مى‌رود.
- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته) چون حریف از روى تشک بلند نمى‌شود، فقط دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند ”در حالت نشسته“).

فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته)<br />
فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته)

کندهٔ رو (Inside Sarma) (Turk ride)

- طریقهٔ گرفتن :

در اینجا به سه روش مختلفِ گرفتن فن کنده‌رو اشاره مى‌شود:

۱. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت، بدون اینکه به روى تشک زانو بزند، در پشت حریف قرار گرفته، با دست پشتى خود، مچ پاى نزدیک حریف را از پشت و با دست جلوئى خود، ران همان پاى گرفته‌شدهٔ حریف را از جلو مى‌گیرد. سپس، در حالى که به روى پاهاى خود ایستاده است، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را بالا آورده، به زیر بغل‌دست پشتى خود قرار مى‌دهد و آن را محکم مى‌گیرد (شکل الف- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

آموزش تکنیک کنده در کشتی
الف- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

۲. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت پاى جلوئى خود را به روى تشک زانو مى‌زند در پشت حریف قرار مى‌گیرد و با دست جلوئى خود، گردن حریف را از بالا و با دست عقبى خود، رانِ پاى حریف را از پشت مى‌گیرد و سپس در حالى‌که به روى پاهاى خود مى‌ایستد، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را به زیر بغل دستى پشتى خود قرار مى‌دهد و آن را محکم مى‌‌گیرد (شکل ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن<br />
ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

۳. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت در پشت حریف قرار گرفته و او را چنان کنترل مى‌کند که کاملاً بر روى او مسلط باشد، در این حالت، مجرى پاى جلوئى خود را به روى تشک زانو زده و پاى عقبى خود را به روى تشک ستون مى‌کند و سپس با دست جلوئى خود گردن حریف را از بالا و با دست عقبى خود مچ پاى نزدیک حریف را از پشت مى‌گیرد و بدون اینکه بلند شود، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را بالا مى‌کشد، به‌طورى‌که پاهاى حریف از هم باز شده، فضائى براى عبور پاى مجرى به‌وجود مى‌آید (شکل ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن<br />
ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

- روش اجراء :

بعد از گرفتن فن کنده‌رو با هر یک از روش‌هاى سه‌گانه‌اى که در مبحث”طریقهٔ گرفتن کندهٔ‌رو“ توضیح داده شد، کشتى‌گیر مجرى با بردن پاى عقبى خود به داخل پاهاى حریف و قرار دادن آن به پشت پاى دور او و قلاّب کردن آن، به‌طرف جلو فشار وارد آورده، حریف را از جلو به روى پل مى‌برد.
- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء با هر یک از سه روش مذکور، در مبحث ”طریقهٔ گرفتن کندهٔ‌رو“ نهایتاً حریف به روى پل مى‌رود، به‌طورى‌که در روش شمارهٔ (۱) و شمارهٔ (۲)، چون حریف از بالا به روى پل مى‌رود، سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد، ولى در روش شمارهٔ (۳)، چون حریف از پائین به روى پل مى‌رود، دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى داده مى‌شود. در صورتى‌که مجری، عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء).

آموزش تکنیک کنده در کشتی
فن کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء
گردآورنده : فردین احمدی 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 52
بازدید هفته : 272
بازدید ماه : 266
بازدید کل : 14886
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1